Паливні насоси всередині паливороздавальних колонок призначені для доставки пального, що міститься в резервуарі, безпосередньо в бак автомобіля або будь-яку іншу ємність за допомогою заправного шланга на стаціонарних або модульних АЗС. Залежно від призначення вони можуть бути різними, тому варто дуже уважно поставитися до його вибору. Різні насоси мають різну сферу застосування, яка залежить від потужних потреб, виду продуктів з нафти тощо.
Вимоги до насосів для палива
При виборі паливної помпи слід відразу зрозуміти, які будуть вимоги щодо її технічної експлуатації. Ось основні з них:
- Необхідна робоча пропускна здатність.
Якщо АЗС знаходиться у межах міста, на одній з його головних магістралей, то достатньо колонки, яка видає 50 літрів на хвилину. Для заправних станцій на виїзді з міста, а також у великих промислових районах, де трафік вантажного транспорту вищий, слід звернути увагу на продуктивніші помпи, які здатні видавати до 100 літрів рідкого середовища за хвилину і більше.
- З яким джерелом енергії працюватиме насос.
Різні насоси використовують різні джерела енергії та вольтаж. Як правило, виробник вказує ці цифри в першу чергу, але іноді покупець може викликати проблеми, якщо насоси закуповуються заздалегідь, до введення АЗС в експлуатацію.
- Необхідність електричного насосу.
Можливо вам зовсім не потрібна помпа з двигуном і можна буде обійтися ручним або пневматичним насосом. Це актуально, наприклад, для особистого використання в домашньому господарстві, СТО або гаражному кооперативі.
- Комерційне використання.
Якщо ви будете використовувати АЗС для реалізації пального, то в такому випадку обов'язково знадобиться пристрій, здатний дуже точно вимірювати робочу витрату середовища, інакше на вас можуть чекати величезні штрафи з боку контролюючих структур. Це обов'язкова умова їх комерційного застосування. Якщо ж бензин не буде продаватися, абсолютний діапазон вимірювання палива необов'язковий, або його точність не настільки критична.
- Сертифікація.
Будь-яке обладнання, яке застосовується на комерційних АЗС, потребує технічної сертифікації, яка визначається законами країни чи Євросоюзу. Це має гарантувати безпеку його використання із продуктами з нафти.
Конструкція насосів для палива
Помпи на паливороздавальних колонках більшості автозаправних станцій поділяються на дві категорії: модульні та моноблочні.
У модульний двигун приводить в дію ремінна передача або сполучна арматура, виконана з пружних матеріалів, які компенсували б коливання. Найчастіше такі насоси мають консоль електродвигуна вже з конвеєра виробника.
Серед переваг такого способу насамперед безпека використання. У разі поломки насоса паливо не потрапляє у двигун і не виводить з ладу і його, стікаючи в розташований знизу піддон.
По-друге, знову ж таки в умовах виходу з ладу будь-якого компонента насоса, двигуна або сполучних деталей, можна їх легко замінити без демонтажу всієї системи. Також повна зупинка роботи модульного насоса є малоймовірною: швидше за все відбудеться якийсь збій, який, однак, дасть закінчити поточний сеанс заправки.
Моноблочні насоси найчастіше застосовуються при перегонці палива всередині самостійних господарств або з одного резервуару в інший. Вони набагато дешевші, займають менше місця та їх простіше транспортувати. Однак у таких насосах імовірніший витік через клапани та ущільнювачі всередину пристрою, де воно може видаляти масло на підшипниках, через що ті починають скрипіти й вимагають обслуговування.
Не варто думати, що це надто небезпечно. У таких помпах здійснюється встановлення асинхронних електродвигунів без внутрішнього колектора, тому паливо не може спалахнути від підвищення температури всередині системи. Однак є моделі, що працюють від постійного струму та мають щітки у своїй конструкції. У такому випадку ймовірність температурного запалення в теорії існує, але виробники ставляться до збирання таких моделей і матеріалів виготовлення набагато відповідальніше.
З яким паливом працює насос
Слід уважно поставитися до вибору насоса для нафтопродуктів, з якими він функціонує. Використання насоса призначеного для дизеля для перекачування інших рідин, якщо це не вказано виробником, неприпустимо і призведе до неправильної роботи та несправності системи відразу або через час. Однак деякі помпи для палива працюють з двома або більше видами рідин, такі системи коштують як правило дорожче за тих же потужних характеристик, але при стаціонарній установці насоса це, можливо, буде зайвою переплатою — достатньо першого варіанта.
У решті ж найпоширеніші моделі насосів для палива, що застосовуються на громадських АЗС або в приватних/корпоративних автопарках, працюють для перекачування наступних видів рідин:
- дизельне паливо;
- бензин;
- масло;
- адблю.
Далі пропонуємо ознайомитися з інформацією про те, як вибрати насос.
Як вибрати насос для палива
Для того, щоб купівля помпи для палива була максимально оптимальною та виправданою, слід скласти план відповідей на кілька питань, які й покажуть необхідний для вас товар.
- Вигляд нафтопродуктів, з якими буде використовуватися помпа.
- Тип АЗС та тип паливороздавальної колонки.
- Можливий транспорт, заправка якого здійснюватиметься.
- Необхідна продуктивність тиску (для приватного застосування, нормальна або підвищена).
- Джерело живлення ТРК.
- Потреба у вимірі витрати пального.
Всі ці дані не зайвим буде продублювати продавцю перед здійсненням замовлення, щоб бути впевненим у правильності вибору товару, якщо ви не маєте достатніх знань у цій галузі. Надалі не забувайте про своєчасне обслуговування механізмів, якщо це потрібно.